25 oktober 2017

De (nieuwe) noden van de klant

Met het Frites Atelier in Antwerpen, mag nu ook sterrenchef Sergio Herman zich friturist noemen.
‘Een interessante trend waarvan frituristen heel wat kunnen opsteken.’ aldus Foodservice Alliance.

Iederéén houdt van lekkere frieten

Frituren behoren tot ons cultureel erfgoed en zullen waarschijnlijk nooit uit het Belgische landschap verdwijnen. Toch onderscheiden frituren zich maar nauwelijks van elkaar. En dat stemt tot nadenken.

“Anno 2017 zijn steeds meer consumenten op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rond voeding en drank. De geïnformeerde klant wil weten met welke aardappelen zijn frieten worden bereid, welke ingrediënten in de snacks zitten, …"

Sleutel tot commercieel success

1.     Zorg voor een aangename geur

Blijkbaar is geurhinder een belangrijke drempel bij een frituurbezoek. Sergio Herman vond hiervoor een oplossing. Hij liet een krachtige afzuigkap installeren én gebruikt een kunstmatige basilicumgeur. Zo baadt heel z’n zaak in een luxueuze sfeer.

“Niet elke friturist moet het concept van de sterrenchef kopiëren, maar het kan geen kwaad om een voorbeeld te nemen aan de Nederlander en stil te staan bij de wijzigende noden van de consument.”

2.     Weet voor wie je frietjes bakt

Foodservice Alliance raadt frituristen aan om naar specifieke doelgroepen te kijken, hun noden te detecteren en daar op in te spelen. Daarbij moet de focus op kwaliteit, snelheid van bediening en toegankelijke prijzen liggen.

3.     Volg trends

"De laatste jaren is de trend van one product focus een feit: steeds meer restaurants bieden enkel hamburgers, hotdogs of gehaktballen aan. Door dat beperkte aanbod garanderen ze tegelijkertijd kwaliteit én toegankelijke prijzen. Aangezien die restaurants het ontzettend goed doen, lijkt het ons aangewezen dat ook frituristen zich door dit nieuwe concept laten inspireren."

Ook interessant

05 March 2019
2019 belooft een boeiend jaar te worden waarin weer tal van nieuwe uitdagingen liggen. Wij pakten onze glazen bol erbij en zagen dat volgende trends hun opmars zullen maken.
1. TECHNOLOGISCHE SNUFJES Anno 2019 ondergaat de wereld een technische revolutie en klanten ...
01 March 2019
Welk Crispy Chick'n type ben jij? Ben je altijd vroeg uit de veren en ga je met de kippen op stok? O...
01 February 2019
Overal ter wereld vieren mensen Carnaval. Soms uitbundig en pittig, zoals in Rio De Janeiro. En soms...
14 December 2018
Wees er als de kippen bij Op de Horecabeurs 2018 hebben we de Crispy Chick’n officieel voorgest...