25 oktober 2017

Vertel het friet-verhaal!

Ook in de voeding zijn er modeverschijnselen. En die van de fast casual restaurants is er zo eentje. Fast casual restaurants zijn restaurants in het fastfood- en fullservicesegment, zoals Ellis Gourmet Burger of De Burgerij.

Deze ketens scoren de jongste jaren goed bij het grote publiek. Daarom is het dus interessant dat wij, frituristen, iets opsteken van dat plotse succes.

Vertel een verhaal, doe aan storytelling

Quick en Mcdonalds beleven momenteel moeilijke tijden. De reden hiervoor is dat de consument de afgelopen vijf jaar een totaal ander beeld van hamburgers heeft gekregen.

Ketens als Ellis Gourmet Burger en De Burgerij doen aan storytelling. Ze vertellen:

  • waar hun burger vandaan komt
  • in welke wei een koe heeft gestaan
  • dat ze met liefde en de juiste grassen werd verzorgd en gevoed
  • dat koeien die twee kalveren op de wereld hebben gezet over het beste vetgehalte beschikken

De beleving

Frietjes eet je nog altijd best in een… frituur. Geen Belg die twijfelt aan de sterkte van ons product. De toekomst ziet er dus goed uit. Toch mogen we niet blind zijn voor de trends in onze branche.

De consument betaalt tegenwoordig graag wat meer, op voorwaarde dat hij een betere ervaring krijgt dan ergens anders. Bij een fast casual word je vrij snel bediend, je krijgt er een betere uitgebreide service, je tafelt in een mooi kader, …

4 dingen die jij kan doen

  • In plaats van enkel uit te pakken met specialiteiten zoals ‘ons huisgemaakte stoofvlees’, doen frituristen er goed aan om ook andere verhalen te vertellen. Vanwaar de aardappels komen bijvoorbeeld en of die biologisch worden gekweekt.
  • In een tijd dat consumenten graag luisteren naar verhalen over de kwaliteit en authenticiteit van een ingrediënt, is het slim om daar op in te spelen.
  • Daarnaast kan je ook je service uitbreiden: leveringen aan huis of maandelijks uitpakken met commerciële acties.
  • Of wat denk je van een concept waarbij de consument zijn bestelling aan de toog doorgeeft en aan tafel wordt bediend.

Wij, frituristen, hebben er alleen maar voordeel bij als we inspelen op de nieuwe wensen van de consument.

Ook interessant

05 March 2019
2019 belooft een boeiend jaar te worden waarin weer tal van nieuwe uitdagingen liggen. Wij pakten onze glazen bol erbij en zagen dat volgende trends hun opmars zullen maken.
1. TECHNOLOGISCHE SNUFJES Anno 2019 ondergaat de wereld een technische revolutie en klanten ...
01 March 2019
Welk Crispy Chick'n type ben jij? Ben je altijd vroeg uit de veren en ga je met de kippen op stok? O...
01 February 2019
Overal ter wereld vieren mensen Carnaval. Soms uitbundig en pittig, zoals in Rio De Janeiro. En soms...
14 December 2018
Wees er als de kippen bij Op de Horecabeurs 2018 hebben we de Crispy Chick’n officieel voorgest...