22 april 2020

Eerste hulp bij piekmomenten in online bestellingen

‘Help! Ik kan niet volgen met klaarmaken van alle bestellingen!’. Herken je het?
Wij hebben hier voor jou een aantal eenvoudige tips om vlotter om te gaan met piekmomenten.

  1. Communiceer duidelijk op je website en social media
    Geef duidelijk weer wat de mogelijke wachttijd is en tussen welke tijdstippen er online of telefonisch kan besteld worden, zoals bijvoorbeeld online of telefonische bestellingen zijn mogelijk tot ten laatste 15 of 30 min. voor sluitingstijd.

    Maak voor je Facebook hier een post van die je bovenaan de pagina vastzet.
    Denk bijvoorbeeld aan volgend bericht:
    ‘Wij doen steeds ons uiterste best om alles vlot te laten verlopen, gelieve rekening te houden met een wachttijd van ongeveer 30 minuten. De wachttijden worden langer tijdens piekmomenten.’
     

  2. Pauzeer de online bestellingen
    Werk je met een bestelplatform? Dan kan je in principe de online bestellingen even pauzeren. De klant ziet dan op het platform dat online bestellingen even niet mogelijk zijn.
     
  3. Tijdelijk beperkter assortiment
    Bied je naast friet en snacks, ook broodjes aan? Overweeg dan om tijdelijk geen broodjes aan te bieden of slechts in beperkte mate.
     
  4. Voorafbestellingen
    Als je online bestellingen mogelijk maakt, al dan niet via een bestelplatform, kan je eventueel ook voorafbestellingen promoten tot een week vooruit. Dat laat je toe om bestellingen gedeeltelijk te plannen en eventueel de nodige ‘mise en place’ te doen, indien mogelijk uiteraard.

Voor iedere zaak is de situatie uiteraard anders, en is het zoeken naar de magische formule.
Heb je zelf nog andere tips of suggesties om je collega-ondernemers te helpen, laat het ons dan zeker weten via info@mora.be

Veel succes!

 

 

 

Lees ook

13 augustus 2020
Mora & De Vegetarische Slager slaan de handen ineen
Een kaassoufflé of een groentekroket. Meer viel er eigenlijk niet te kiezen voor wie vegetarisch wilde snacken.
11 augustus 2020
‘Zelfs klanten, die op wandelafstand wonen laten leveren‘
Een frituur in het Antwerpse neemt ons mee in hun ervaring met online bestellen en bezorging: ‘Tijdens de lockdown periode, kon je bij ons enkel on
22 juli 2020
We spraken eerder met Kasper Van Remoortere.
22 juli 2020
Huidig zijn er best al wat frituren actief met een online bestelplatform en/ of bezorgen.